Kommande provningar

10/5 Tastemaster, Fraudsien







Är någon sugen att komma som gästprovare så anmäl gärna er intresse på "konässören"































onsdag 27 juli 2011

Sommar & sol, men malten då?

Ok då har vi passerat högsommaren rent traditionellt sett men inte är det över än på långa vägar nej för mig är det sommar till och med halva september sedan börjar malt-säsongen. Ärligt talat så dricker jag inte så mycket malt under den varmaste perioden, men o andra sidan så är det inte mycket som slår en aberfeldy eller Tyrconell Maderia cask en sen ljummen sommarkväll som denna. Som alla Maltfreaks så går man ju och tittat vad man har i sina gömmor i barskåpet emellanåt och det var just vad jag gjorde denna afton. Det är ju ganska fascinerande att det minst intressanta jag har i skåpet just nu är en Laphroaig Triple wood. Detta är ju i och för sig ett bra betyg för mitt barskåp, men lugna er nu alla som tänker att det skåpet ska vi besöka. Tyvärr upptäckte jag till min stora fasa att det tyvärr är för många fina buteljer med bara slattar kvar. Så vad vill jag då ha sagt med detta?? Jo ha alltid en småtimmarswhisky hemma då varar dom goda karamellerna längre ;-)

Slainte fellows

Inga kommentarer: