Kommande provningar

10/5 Tastemaster, Fraudsien







Är någon sugen att komma som gästprovare så anmäl gärna er intresse på "konässören"































fredag 10 december 2010

Lite funderingar inför nästa provning!!

Ok Fellows!!I dag var jag på bolaget i Karlshamn och beställde våra malt inför vår provning den 5/2-2011, det blir en tuff vecka för mig whiskymässa i götet helgen innan :-)

Nåväl efter att jag beställt våra malt av alltid lika pålitliga Mats så fann jag till min glädje att alla mina påtänkta malt fanns och Mats lovade att dom skulle komma fram i god tid :-)

efter detta så gick jag och införskaffade lite julöl att prova inför kommande högtid. När jag gick till whiskyavdelningen vilken tyvärr är alldeles för liten på vårt lilla bolag, så upptäcker jag till min stora fasa!!!! whisky på bag in box nejnej det har jag sett innan. Nej ta mig faan så står där en blended på PET-flaska, ja nu har man jävlar sett allt, jag menar man säljer ju cför faan inte ens vodka på PET på bolaget :-( JÖSSES. Lattitude 55 heter den om ni är intresserade ;-)

efter vissa påtryckningar så kommer jag att offentliggöra två av fem sorter till nästa provning. Jag kommer till att göra detta utan fövarning men jag kommer nu att ge er lite att fundera över.

Det blir som sagt fem sorter vi kommer att avnjuta under denna provning.

Spannet mellan den dyraste och billigaste är Ca: 550 kronor.

Antalet år mellan den yngsta och äldsta är 11 år

Det kommer att bli en prestigefylld provning ;-)

Av dessa fem soter så har Jim Murray höjt tre av dom till skyarna, vilka det är tja det kan ju kvitta. Var och en har ju sin smak.

Slutligen ska jag ge en ledtråd till men då framför allt till Fraudis och Loffe. Guben i whiskyshopen Loch Fyne avslöjade vilket var hans favorit destilleri, ja vi har en flaska därifrån :-)) Hohoho


Slainte fellows

Inga kommentarer: