Kommande provningar

10/5 Tastemaster, Fraudsien







Är någon sugen att komma som gästprovare så anmäl gärna er intresse på "konässören"































lördag 13 november 2010

Nya betyg på samples.

Jaha då har jag testat Ben Nevis 10 år 46% Och Big Peat 46%. Om man jämför dessa två med föregående par måste jag nog säga att det var klasskillnad, det gav mig rätt i mitt sätt att dela upp dessa i par. Då till betygen.

Ben Nevis 10 år 46%

Lukt: Stark spritig med inslag av aprikos och en unken lukt av jäst. Denna arom sätter definitivt ner helhetsbetyget.

Smak: Detta är definitivt inte den bästa Ben nevis jag har smakat det destilleriet kan mycket bättre. Smaken är spritih´g med inslag av lite knäck. Men för att citera en klassiker inom Maltes "spritsmaken slår igenom" och det gör den verkligen plus att det är svårt att dricka en whisky och helt koppla bort lukten från densamma så därför får denna bara en 3.a i betyg.

Big Peat

Lukt: Tjära,Tjära och Tjära. Ja den luktar faan bara tjära och lite finsk lakrits.

smak: Denna behöver definitivt en bra stänk med vatten, och då blir den ok. Denna whisky tycker jag är ok men på gränsen till för mycket för min del, den ger bara ett smakintryck på mig och det är ny tjärad eka, jag vill gärna att en whisky ska vara mer komplex än så. Men ändå kan jag tycka att en Big Peat en kulen höstkväll eller en riktigt kall vinterkväll sitter som en smäck så denna whisky fyller helt klart ett tomrum i barskåpet. mitt betyg till Big peat blir till slut en 6:a

SLAINTE

Inga kommentarer: